9/18/2011

Short Diary for Sunday


Thinking about summer I have cut hears again today; it was like something like inner need forchange. So now I am locking as slimy boy with short hear; with image of Sleeping woman. What of a contradiction, Blind Willow, SLEEPING WOMAN INVOLVED WITH SENTENCE FROM PAST SUMMER>
'' Newer again will single story be told as thought it's only one.''
Not old.
Not young.
But viable die/able/age//. Anyway these are only small thing worth of life.
The days are shorted; morning has been shiny, afterward’s windy. After several months I am feel hunger; what is good; before it was so sad and disguising to lock me. As sad, sick, pale vision of something like female; now I do not pity myself; either cries silently for lusted time/past tense! My path is parallel with river not with Ghosts on the boat. I have no plans just hopes. Now the world is alive with the sound of music. Nevertheless it was fortunate; indeed it is a blessing to have been melancholy as I was. Had I been a happily nature - and had a then experienced what I did experienced as female!? But within me, where I really suffered I knew more frightfully things. So now I am satisfy with achieved tranquility which is result by lesson from life experience.
So new season is here, everybody is speaking about something personally important but I am just think about small things.
Cup of tea!
Warm room.
Cat on my bad, Lacy.
Teddy in my life..
New book..
Anja.

9/17/2011

SAVAGE BEAUTY: Cult of Personality | Vanguardism | ARTINFO.com

SAVAGE BEAUTY: Cult of Personality | Vanguardism | ARTINFO.com

Show & Tell: Yasuko Iyanaga at Japan Society | In the Air: Art+Auction's Gossip Column | ARTINFO.com

Show & Tell: Yasuko Iyanaga at Japan Society | In the Air: Art+Auction's Gossip Column | ARTINFO.com

Diary for Saturday



Dnevnicki zapisi

           
Entuzijazam (posvećenost) kao forma ljubavi

Ima ljudi koji svoj život ostvaruju u takvoj čistoti i bistrini da ih čovek obuzet bolnim protivrečjema i haotičnim nagonima teško može zamisliti. Biti upleten u u untrašnje borbe, iscrpljivati se u intimnoj drami i doživeti svoju sudbinu u znaku neizlečivog, znači živeti u predelim gde su svako razjašnjenje i čistota iluzorni. Oni čiji život nesmetano raste, koji žive ritmom, koji žive  ritmom lišenim dramatike, dostižu stanje zadovoljene i uživljavanja kao svet očaravajuće i blistavo. A zar entuzijazam nije stanje koje sve obavija sjajom zavodljivosti i uživanja? Opisati entuzijazam znači spoznati jednu osobitu formu ljubavi, individualizovati neku formu prepuštenosti čoveka svetu. Ljubav ima tako mnogo lica, tako mnogo odraza i varijanti odstupanja da je teško pronači njeno centralno jezgro ili tipičnu formu. Suštinski problem svake erotike je da pokaže prvobitnu pojavnu formu formu ljubavi i kako ona u osnovi nastaje. Kad se govori o ljubavi polova, ljubavi prema božanstvu, prema prirodi ili umetnosti, mislimo na entuzijazam (posvećenost) . Mora postojati jedna od koje sve drugo zavisi ili se čak iz nje izvode. Mnogostrukost erotskih formi ne može se zamisliti bez zračenja, forsfoscencije i žara jedne jedine, koja kao sunce rasipa svoje zrake i prema biću predmeta i prema aspkektu forme.

Mislim da je najbitnija forma ljubavi  ljubav izmedju muškarca i žene. Ona se ne ograničava samo na seksualnost, već uključuje mnoštvo duševnih stanja čija je plodnost očita. Ljubav je žarkija ukoli je vezana za nešto individualno, konkretno i jedinstveno. Neki čovek ili žena su voljeni zbog onog što ih razlikuje od sveta, zbog njihove posebnosti. Ništa je na svetu ne može zameniti, ako je ljubav strasna.Zato se entuzijazam gleda kao na nešto posebno od EROSA dok je u stvarnosti ukorenjen u najdubljem biću ljubavi, mada radja formu koja teži da se oslobodi iz sfere erotskog. Unutrašnja priroda svakog entuzijaste (onaj što se predaje isve što radi radi iskreno-duboko-do kraja) krije kosmiči, univerzalnu osetljivost, sposobnost da sve primi, da se orijentiše u svakom smeru, iz nagona i unutrašnje neumerenosti za nesebično uživanje u uzavrelosti i dinamički kult pokretačke snage ''Ispunjenog trenutka''. Ovakav čovek, biće nema kriterijume, strana su mu planiranja i proračuni, zna samo za samoodricanje, kolebanje i radost.Mnogi propadaju utapajući se u jezivu prosečnu svakodnevnicu kočeći sebe na štetu stvaralaštva i unutrašnje dinamike. Svi oni, živeći u banalnoj svakodnevnici koji kao većina bivaju rodjeni mrtvi, umiru pre vremena.

Dok je entuzijast onaj čovek koji svoj objekat jubavi još nije razvio. Umesto da sve prirodjene sklonosti ka ljubavi prema ženi i slučaju žene prema muškarcu, usmere-one se rasipaju u velikodušnim izjavama, gestovima i radnjama; univerzalnoj osetljivosti, kako se inače ne javljaju u ljubavi doživljenoj na prirodan način. Jer entuzijazam(predanost) je superioran potomak Erosa. Njegova paradoksalnost je u tome što ne voli ženu/muškarca, svoju ljubav ne iscrpljuje u uzajamnom kultu polova već je ispoljava u nesebičnu samopredanost koja entuzijastu pretvara u čisto i nedostupno biće. Od svih vidova ljubavi entuzijazam je najtemeljitije očišćen od polnosti, više nego mistična forma, koja nije kadra da se oslobodi seksualne simbolike, gde je očaravajući paradoks ljubavi kao čistog stanja, gde stalna i potpuna prisutnost koja podstiče da se u svakom trenutku otvoriš svemu do kraja. Duh se ne uzdiže već rastrže. U predavanju i davanju entuzijaste kao i ljjupkosti  i u magiji, duh se nije odvojio od života već u prvobitnoj nepodeljenosti, u nerazdvojnom jedinstvu koja teži organskoj konvergenciji leži tajna sreće.Biti entuzijastičan znači ne biti sposoban za dualizam. Svaki dualizam je otrov, entuzijasta je slobodno biće da uvek kad hoće ode ili ostane, slobodan i spreman na antinomije života tako što živi u strasti bez tragike i voli bez seksulanosti, uzima do kraja , predaje do kraja a onda se oslobadja nemira i neodredjenosti - ostajući u svom individualitetu.